Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a souvětí.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. |
reportáž - kritické čtení a vnímání mediálního sdělení
věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby; věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí
odborný referát
žánry a konkrétní příklady z české i světové literatury |
mediální výchova, základní znaky, tvorba vlastní reportáže |
Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat |
-zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci
-porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text |
Lekce 5A,B slovní zásoba - Experiences, mluvnice - Present Perfect
Lekce 4 - možno udělat NY, History: plague, |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
me gusta, me encanta, odio, amo
vyjádření nutnosti
popis postavy a povahové vlastnosti |
práce s textem L. Messi
práce s učebnicí
poslech a reakce na otázky
opakovací test na slovíčka popisu a vazby me gusta aj. |
Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
•psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
•stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
•tvorba otázek |
Téma: Mein Zuhause (Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung)
Gramatika: Předložky se 3. a 4. pádem. |
Matematicko fyzikální základ |
určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů |
Mechanická práce
• trojúhelník, čtyřúhelník
• kruh, kružnice
• Pythagorova věta
• významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) |
V pátek 18. 11. čtvrthodinový test - Lineární funkce |
Člověk a společnost |
vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti
Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.
uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků - souvislost se zapojením se do projektu Dějepis +
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. |
hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století - severoamerické kolonie a život v nich, obchod s otroky, vznik USA
respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. |
Severní Amerika - vznik USA, původní obyvatelstvo - historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
připomenutí 17. listopadu |
Estetická výchova |
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
výtvarná interpretace zkušeností a představ
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat.
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
"• relativní a absolutní adresy buněk
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy
"
"• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
"
"• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty
" |
|
Člověk a svět práce |
uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení.
na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
• služby bank, aktivní a pasivní operace
• způsoby placení, nakládání s penězi
• tvorba ceny |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost.
Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
Průpravná cvičení ve volejbalu, basketbalu. Míčové a pohybové hry.
Doplňkové sporty.
Maslowova pyramida potřeb.
Výživa a zdravý životní styl. |
|
Člověk a příroda |
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsi o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi.
Rozlišuje směsi a chemické látky. |
vnější geologické děje
laboratorní práce
stejnorodé a různorodé směsi, oddělování směsí |
|